Logo van Ascending Ascension, een pixelart 2D game waarin je als engel de hemelpoort moet bereiken

Ascending Ascension

Een pixelart 2D game waarin je de hemelpoort moet bereiken.
Maar pas op voor de obstakels die je proberen te weerhouden.
Dit spel is gemaakt als inzending voor "The GameDev.tv Game Jam 2022".

Project Overzicht

Voor mijn eerste gamejam hebben we in tien dagen een spel helemaal vanaf nul ontwikkeld. Het thema van de gamejam was "Death is only the beginning". Ons doel was een simpele mini-game maken waarin we konden testen of we in tien dagen iets konden maken dat zowel leuk als af was. Tijdens de ontwikkeling hebben we een aantal uitdagingen overwonnen. Zo was onze kennis toen nog beperkt en hebben we veel dingen voor het eerst gedaan. We besloten ons te richten op de gameplayloop en gebruikten Unity om snel een prototype te bouwen. Ons spel werd goed ontvangen omdat het kort, leuk en net moeilijk genoeg was. We zijn trots op wat we hier bereikt hebben.

Belangrijkste Kenmerken

  • Character Controller: Ik heb een character controller ontwikkeld waarbij de speler kan versnellen, vertragen en links/rechts bewegen, maar nooit stoppen.
  • Obstakel AI: Om de uitdaging van het spel te verhogen, heb ik een obstakel AI gecreëerd een willekeurig element bevat, waardoor sommige patronen niet elke keer hetzelfde zijn.

Mijn Rol in het Project

Tijdens de ontwikkeling van "Ascending Ascension" lag mijn focus volledig op de gameplay. Ik was verantwoordelijk voor alle code. Ook heb ik de volledige gebruikersinterface van het spel ontworpen en geïmplementeerd. Daarnaast heb ik de sfeer van het spel versterkt door achtergrondmuziek en geluidseffecten toe te voegen, waardoor de gameplay echt tot leven kwam.

Gebruikte Technologieën

  • Unity: Gebruikt als game-engine voor het maken van zowel de visuele elementen als de game-logica.
  • Aseprite: Gebruikt voor het maken van de 2D pixelart die in het spel werd gebruikt.
  • Git: Versiebeheer om samen te werken en veranderingen in de code bij te houden.

Bekijk het Project

Github Itch.io